Jag röstar inte på Sverigedemokraterna – läs mer på www.sverigedemokraterna.de">”sverigedemokraterna"

Friday, May 28, 2010

Resa på måfå, vart åker man då?

Gillar att resa på måfå, semispontant. Nu som resorna är billiga (om man bokar tidigt), funderar jag på en tidig höstweekend i Düsseldorf, Prag, Riga, Edinburgh, Dublin, St. Petersburg, Berlin, Krakow, Köbenhavn/Malmö eller varför inte Reykjavik eller Bordeaux? Vart åker man? Jag tänker egentligen så här......

Fin plats för långweekend, men inte värsta turistfällan.
Möjlighet för att bevittna idrott (läs fotboll).
Hyfsad shopping och lagom mycket sightseeing.
Inte värsta Lyxfällan.
Ett land där man kan göra sig förstådd och där ölen skummar och maten smakar.
Andra kulturella inslag fungerar också.

Vad säger ni läsare? Rekommendationer? Funderingar?
Eller måste jag helt enkelt nöja mig med att ratta min pärla över gränsen till Strömstad och köpa kvoten?

No comments: