Jag röstar inte på Sverigedemokraterna – läs mer på www.sverigedemokraterna.de">”sverigedemokraterna"

Tuesday, July 5, 2011

Arvika 100 år

Och jag har varit där. Sist helg övernattade jag och Sahara Hotnights (dock inte tillsammans) på enkla Scandic hotel i centrum av Arvika, där jag sedan bevittnade deras konsert på intressanta Olssons brygga.

Arvika var väl inte världens mest spännande stad, men har säkert en speciell aura runt sig om man färdas på vatten över Glafsfjorden. Naturen var typisk värmländsk och fin, och jag kan väl också tänka mig att uppleva Värmland från cykelsadeln.

Vill du utforska Arvika vid en senare anledning kan jag rekommendera hamnfesten i augusti, nu som den anrika festivalen gått konk.

Så är det ju hundra år sedan staden fick sin status som stad. Grattis! Jippi! Hurra!
Inga bilder, då Arvika inte engagerade nog för att locka fram min kamera.

1 comment:

Anonymous said...

Er det shopping muligheter i arvika? Kanskje vi tar turen siste ferieuka. Gubben vil til løkken i Danmark men der har vi vært så ofte. Og unga liker sverige også...som meg hihi. Anne-Merethe