Jag röstar inte på Sverigedemokraterna – läs mer på www.sverigedemokraterna.de">”sverigedemokraterna"

Monday, December 22, 2008

Habibi-Oslos bästa arabiska kök?

Hej bloggläsare och god jul.

Har du lessnat på julmaten redan innan julen så kan jag rekommendera ett prisvärt och bra alternativ i Storgata, i Oslo centrum. I relativt enkel och tidvis trångt miljö så serveras det både välsmakande och exotisk mat i det som från utsidan ser ut som en alkis-pub. Men icke, take-away har de också och lokalerna är riktigt mysiga om man ser bort från toaletten.

Lokalen lämpar sig kanske bäst till undanskymt vinterfrosseri bland stearin-ljus och andra vintertrötta ansikten. Och ibland kan det också vara väl så fullt. Men det säger väl bara mer om maten som serveras? Våga pröva något annat än den tråkiga, hälsofarliga burgaren på McDonalds, eller pizzabitar mitt bland barnkalas på Peppes. Du finner en bra skriven utvärdering av platsen på linken jag limmat in, men kort sagt så vet jag inte om mer välsmakande mat i Oslo centrum än Habibi. Gör du?

1 comment:

Anonymous said...

Bra. Vid nästa besök i Oslo måste vi gå dit..../ Mamma