Jag röstar inte på Sverigedemokraterna – läs mer på www.sverigedemokraterna.de">”sverigedemokraterna"

Sunday, November 15, 2009

Intensivt bloggande från sjuksängen


Hej.

Hemma sjuk med influensa, men känner mig ovanligt ''pig'' (Arne Hegerfors humor på högt nivå). Borde kanske vara bitter, ledsen och allmänt missnöjd då jag missat den i bloggen ofta omtalade Lars W:s konsert i Tigerstaden, en skön helg och några kunder som jag hade på kroken plus möjligheten att göra snöänglar när första snön föll över novembergröna gräsmattor.

Men, icke. Istället konstaterar jag nöjt att svininfluensa 09, behandlat mig mildt. Intog inte heller dundermedicinen Tamiflu som jag fick rekommenderat i en kommentar här på bloggen. Men när jag tänker mig om så upplevde jag nog tidiga tecken på influensan redan under förra helgen och starten på en kraftlös vecka, tecken ni kanske kan vara uppmärksamma på. 1 dag med kraftig feber är i alla fall inte illa, muskel- och annan diffus värk som fick mig att vilja checka in på sjukhemmet i kvarteret, och ett lättare tryck över lungorna a la Kols var allt.

Ingen okänd pärla detta, utan mer som att kasta pärlor åt svin (ho ho ho) dagens text. Återkommer med en mer givande hälsomässig upplysande pärla inom en snar framtid. Passa er för svininfluensan så länge, vaccin eller inte är frågan, svaren finner du här inne. Läs min andra blogg så länge....

3 comments:

Siquidem said...

Tråkigt att du är sjuk! God bedring som man säger i det här landet!

Det kommer mer snö, och möjlighet att göra snöänglar. Scheisse, det var för övrigt länge sedan man gjorde sådana...

Slutligen: vilka okända pärlor rekommenderar bloggen i kategorin vinteraktiviteter, anpassat sådana som ramlar var femte minut i barnskidbacken? :)

Unknown said...

Vinteraktiviteter...Klassiker'n när snön lagt sig är ju: http://www.youtube.com/watch?v=jP-7DOc44rI

Annars kan man ju åka skridskor på Frogner stadion (om det nu inte renoveras i vinter?), eller på Valle Hovin som är en skridskobana och INTE en konsertarena.

Man kan åka längdskidor, som jag slår ett slag på trumman för (med staven?). Man kan gå vägen från Midtstuen till Tryvann och dricka varm choklad. Och lägger sig inte snön förrän sent i januari (gud förbjude!) så kan man gå på strövtåg i frusen (?) skog och mark.

Siquidem said...

Förbaskat bra tips. Visste inte att Frogner Stadion och Valle Hovin var skridskobanor! Tack!

Midtstuen til Tryvann? Osäker på var nämnda platser är belägna. Har en del att kolla upp i vinter, med andra ord. :)

Gällande videon; pulka är förbannat underskattat :)