Jag röstar inte på Sverigedemokraterna – läs mer på www.sverigedemokraterna.de">”sverigedemokraterna"

Monday, April 5, 2010

Hagaparken, på besök i Vickis och Daniels trädgård

Hejsan.

På nytt ska jag berätta om ett vacker utflyktsmål i Nordens vackraste huvudstad. I grannkommunen Solna ligger en vacker och anrik park med anor från 1700-talet och väntar på avkopplande 08:or och besökande turister från den vida världen. Gustav III är konungen att tacka för initiativet.

Parken som också inhyser Haga slott, blivande, nyrenoverad bostad för kronprinsessan av Sverige, Victoria och hennes blivande make från Ockelbo i Gästrikland, Daniel Westling.

Själv såg jag dessvärre bara en bråkdel av parken, nämligen Fjärilshuset. Så mycket mer är kanske inte värt att se på våren när gräset är brunt och stigarna leriga i ett vårlikt Sverige?
Fjärilshuset är i alla fall ett exotiskt växthus med spännande växter och djur, och i tropisk temperatur. Lite dyrt kanske, men har man först semester får man väl spotta upp...
Fjärilshuset


Fick nästan lust att bo i närheten och besöka parken för härliga picknicks sommartid, med en rutig filt, flätad korv, franskt bröd, rött vin, ett kubbspel och en trubadur (hur tänkte jag här?)på släp. Men ska hit sommartid nästa gång jag besöker den kungliga huvudstaden invid Mälarens strand.

2 comments:

Jonas Bergström said...

Victoria och jag brukar hångla her.

Unknown said...

Ja, Jonas, din förbannade stekare...vem hånglar du INTE med?