Jag röstar inte på Sverigedemokraterna – läs mer på www.sverigedemokraterna.de">”sverigedemokraterna"

Monday, June 25, 2012

Groundhopping

Mitt idrottsintresse är allmänt känt. Idag tänkte jag berätta om fenomenet groundhopping och vad jag själv åstadkommit på den fronten. För i många fall är ju detta okända platser värda att besöka.

Groundhopping handlar om att besöka fotbollsarenor och uppleva en match där som åskådare (inte som spelare eller lagledare alltså!) . Jag är inte organiserad groundhopper och har inte som mål att syssla med groundhopping, men följande har jag klarat av:

Anfield- Liverpool FC (den viktigaste först)
Ullevål stadion (Oslo)
Gamla Ullevi (Göteborg)
Råsunda (Solna)
Idrettsparken (København)
Brann Stadion (Bergen)
St. James Park (Newcastle)
Craven Cottage (London)
Wals-Siezenheim Stadium (Salzburg)
White Hart Lane (London)
Marienlyst (Oslo- inte Drammen)
Voldsløkka (Oslo)
Bislet (Oslo)
Korsvollbanen (Oslo)
Nadderud (Bærum)
Telenor Arena (Bærum)
Norrporten arena (Sundsvall). Men på den tiden hette den kanske Idrottsparken?
Skogsvallen (Luleå)
Bergnäsets IP (Luleå)
Furuhedsvallen (Kalix)
Assivallen (Kalix)
Nyåker (Påläng)
Olympia (Helsingborg)
Wembley Stadium (London)

Nu har jag säkert glömt någon, men då får jag hellre fylla i listan. I en korrekt lista så ska väl också matchen du såg vara ifylld. Men men..... Så, nu vill jag höra dina. Vad har du ''groundhoppat''?

No comments: