Jag röstar inte på Sverigedemokraterna – läs mer på www.sverigedemokraterna.de">”sverigedemokraterna"

Friday, August 22, 2008

Oslo mekaniske verksted


Hej.

Förra lördagen kikade jag förbi Oslos mekaniske verkstad, belägen På Grönland i Joachim Nielsens gang, inte långt från Operan. Med nybyggda lägenheter, en Statoilmack och en öde järnvägstomt som allra närmaste granne så tänker man kanske att detta låter tveksamt ut?

Men väl på insidan charmeras du av en varm, mysig och hemtrevlig lokal. Full av behagliga möbler, i en varm miljö, där små detaljer som böcker, konst och plakater höjer trivselnivån. Lokalen är också bra avdelat, så ljudnivån där inne framstår som behaglig, trots att jag var där en sen lördagskväll. Just denna lördagskväll var dessutom lokalen fylld med vackra människor, dock genuint vackra, inte Oslo-vest-vackra.

Vi fick också med oss ett dramatiskt fall där inne. En kvinna som utstrålade Grünerlökka-bohem lång väg, ramlade rakt framför våra fötter pladask (inte av kärleks och inte för någon i mitt sällskap) på det hårda trägolvet. Lätt att trilla där, då golvet är oväntat bedrägligt och platt. Fallet som såg vådligt ut,gick dessbättre väl och kvinnan reste sej generat utan synliga skador eller blessyrer.

Tänkte lista upp plus och minus med Oslo mekaniske verksted. Fyll gärna på med kommentarer:

Plus+

Mysiga lokaler
Fin uteservering
Central belägenhet
Bra klientel
Stort ölsortiment

Minus-

Dyr öl
Stänger kl 02 (och vi fick inte dricka upp)
Tveksam service


Tänkte till slut avslöja framtidiga bloggmål. Rekommendera gärna platser som ni, mina kära läsare tycker jag ska besöka. Eller om ni önskar och bidra med bilder till mina bloggmål, så är jag ödmjuk.

1. Smia Galleri
2. Friggfeltet (bak Chateau Neuf)
3. Groruddalen
4. Trollvann och Lillomarka
5. Kaffegutta på Torshov

Följ med, så kommer det uppdateringar i mellan studier och jobb. Ha en riktigt fin dag.

3 comments:

Unknown said...

kan du utdype mer "tveksam service"? Eller anbefaller jeg deg å teste ut Kampen Bistro, Vålerenga Vertshus, Ensjø Kro, Times på Galgeberg og Carl Berner Kjelleren.

Anonymous said...

Flere pluss er: Morsomme spill, du kan spise medbrakt mat der og de har nostalgisk godis fra barndommen til salgs der. Jeg er enig i de negative sidene du lister opp. Det er ikke bare ølla som er dyr, prisnivået er generelt høyt på Oslo Mek.

Dette stedet anbefales absolutt til en lat søndag også!

Unknown said...

Tveksam service hmm..lite nonchalant bartender, och så irriterande fakta att vi blev tvungna att dricka upp öl köpt 01.50, för att platsen stängde kl 02.00