Jag röstar inte på Sverigedemokraterna – läs mer på www.sverigedemokraterna.de">”sverigedemokraterna"

Thursday, August 28, 2008

Harveys Oslo- en plats du borde ha besökt...för sent nu

Hej.

Detta kåseri om den relativt själlösa sportspuben Harveys, belägen mitt emot Oslo City (hemsk nätsida förresten) platsar under stor tvekan i min blogg. Men låt mej understyka att det är på gamla meriter jag trots allt tilfogar Harveys till min serie av fascinerande platser. Här har jag trots allt både vunnit (Istanbul) och förlorat (Aten) en Champions League-final, i tillägg till att ha upplevt en svettig EM-sommar 2004.

I dag får du halvhyfsad amerikaniserad mat till ganska styva priser. Dyrt tappöl (dock all öls moder Pilsner Urquell) och kaffe lagat utan känsla. Satt där själv igår, läste pensum och hittade ett nytt potential med Sportsbaren. Sedan lokalen är glest befolkad funkade den i alla fall, för mej, fint till studiearbete. Och servitrisene låter dej som regel sitta ostört med en kopp kaffe.

Plus är att du kan reservera bord, och ankomma lokalen 10 minuter innan din match. Så slipper du trängas med hotelgäster på konferans från grannhotellet som är ett av många i denna mannens imperium. Servicen på platsen är varierande, och blir dessvärre aldrig som förr. Något gick förlorat en gång och kommer aldrig tillbaka. Och generellt känns platsen utdaterad, allt från den amerikanska präglen till personalens blåvita urtvättade uniformer. Däremot kan kanske platsen funka fint för folk som inte är från Oslo som vill ta en öl innan en konsert i det närbelägna Spektrum. Men vi som är lokalkända vet om bättre platser....ränderna har gått ur Harveys...



Platsen finns också i andra norska städer och har sitt ursprung i Kristiansand. Och har som kuriosa varit inblandade i lite smickrande saker i media genom åren.

God helg

No comments: