Jag röstar inte på Sverigedemokraterna – läs mer på www.sverigedemokraterna.de">”sverigedemokraterna"

Thursday, November 6, 2008

Kafe Asylet-Grönland Oslo


Hej.

Vi rör oss på nytt i kända kvarter i Oslos mest spännande stadsdel Grönland.
Kafe Asylet visade egentligen sig i kväll som en plats som man inte vill besöka, med usel service
från en litet gästvänlig personal som man fick intrycket upplevde allt som slitsamt och inte kände till ordet service. Men maten (som man själv måtte beställa i baren, utan att det var upplyst någon plats) smakade bra och de gamla och välbevarade lokalerna är mysiga och sevärda. Dessutom hör jag rykten om att de serverar Weissbier, utan att jag tog chansen på denna tyska stolthet i afton.

Med sin mysiga och skuggiga bakgård som används bäst på varma sommardagar så kan man väl kort sammanfatta platsen som ett ställe att dricka öl, kaffe eller andra drycker på. För då är det ju ok att beställa i baren.

Det som gör det verkligen värt att blogga om detta var dock något helt annat och oväntat. En tidigare vinnare av Eurovision song contest från den gröna ön höll låda i vid den brinnande elden i lokalen framför ett TV-team och framförde i bland annat sitt vinnande bidrag från 1987, som ni kan höra på mitt mobilklipp eller på youtube som nog håller något bättre ljudnivå.

Tack till mitt bloggsällskap för inspel. Ha det bra så länge!



No comments: