Jag röstar inte på Sverigedemokraterna – läs mer på www.sverigedemokraterna.de">”sverigedemokraterna"

Sunday, November 30, 2008

Queens Pub Oslo


Queens Arms är ju en anrik pub som finns nästan i varje brittisk stad med självaktning och fler innvånare än husdjur. Queens Pub bakom Oslo spektrum skal dock inte jämföras med detta etablissemanget . Det håller dock till i en vacker träbyggnad precis mellan Oslo centrum och stadsdelen Grönland. Mest känt som en väldigt oformell pub som attraherar anhängare av levande pianobarmusik (av skiftande kvalitee och ljudvolym).

Platsen framstår nog också som en ganska billig ''köttmarknad''. Något som jag vid mitt sista besök observerade med ett leende på läpparna från balkongen ovanför dansgolvet. Utbytandet av saliv på dansgolvet var gigantiskt. Och händer befann sej också på barnförbjudna platser medan sångaren framför pianot slaktade Police-klassikern Every Breath you take med sitt förfärliga arrangement.

Klientelet på Queens är som platsen själv minst sagt folkligt och uformellt. Jag har personligen mött på både stolta samer och lusekofter i tillägg till glada julbordssällskap på mina få besök där. Och om du är en av de som går på krogen för att hitta någon att värma dej på under kalla vinternätter så dyker det också upp guldkorn där av och till. De skryter också om att de serverar stadens billigaste Guinness och kan också locka med dart. Är du bevandrad bland och älskare av komplicerade drinkar, med lika krångliga namn bör du gå en annan plats.

Dessvärre får jag inte lagt upp särskilt mycket bildmaterial, då detta dessvärre gått förlorat på tråkigt vis.

Ha en fin söndag.


No comments: