Jag röstar inte på Sverigedemokraterna – läs mer på www.sverigedemokraterna.de">”sverigedemokraterna"

Sunday, January 18, 2009

Outlets i Oslo


Hej.

Så här i tider då någon kanske märker att finanskrisen börjar tära på ekonomin och sätta djupa spår i plånboken så tänkte jag tipsa om i alla fall två utomordentliga och billiga outlets. Är du som mig, och sätter pris på avslappnade kläder till vardag och träning och gillar coola sneakers så bör du gilla det jag ska nu ska inviga dig i.

På det nergångna och trista Årvoll senter har nämligen Puma öppnat en liten men trevlig butik, där de säljer varor till outlet pris. Mitt i mellan en tips- och pizzakiosk och Cafe Smatt tildrar sig denna nyöppnade och starkt upplysta butik intresse. Priserna är snälla mot till plånbok, men utvalet är kanske inte lika stort som den betydligt större Adidas Outlet i Professor Birkelands vei ca. 700 meter från IKEA på Furuset. En butik jag själv frekventerar på regelbunden basis, där man hittar nästan allt mellan himmel och jord.
vägbeskrivning


Här läser du mer om outlets värda ett besök i Norge.

Som en anekdot vill jag rekommendera att denna länken läses. Något som förklarar konkurransen mellan Adidas och Puma och de två grundläggande bröderna Adolf (kallad Adi) och Rudolf från tyska orten Herzogenaurach. Så kan du ju besöka en outlet nära dig och bestämma själv vem som kommit längst....

No comments: