Jag röstar inte på Sverigedemokraterna – läs mer på www.sverigedemokraterna.de">”sverigedemokraterna"

Saturday, January 24, 2009

Kanske ingen okänd pärla?


Hejsan. This is Anfield-Liverpool.

Egentligen är ju detta kanske världens härligaste fotbollsarena, med både historia, själ, och framgång. Men sedan så många av er där ute lever i förnekelse, så måste jag ta tillfället i akt att upplysa er och hoppas ni ser ljuset på samma sätt som prins Siddharta gjorde av det buddistiska budskapet.

This is Anfield som det står i spelartunneln, sången You'll never walk alone, atmosfären från ståplatsläktaren The Kop, bara förstärker det mytiska som omger arenan som om några år inte finns att beskåda längre. Här läser du en fin artikel om det röda giganternas hemmabana Anfield bara ca 700 meter från Blue shites hemmaplan Goodison. Och kortare blir väl avståndet när Liverpool bygger ny arena i Stanley Park i framtiden?

Så har du chansen, upplev Anfield, själv grät jag när jag hörde Gerry Marsden & The Pacemakers underbara hymn vid mitt första besök på arenan.

3 comments:

Anonymous said...

Nå roter du, Marcus. Det er jo på den ANDRE bloggen din du skriver om fotball-greier!

Unknown said...

ha ha ha... du menar i www.footieplayers.blogspot.com? Där bloggar jag om fotbollspelare ja..

Anonymous said...

Anfield er på linje med både Colosseum i Roma og Taj Mahal i India, steder som bør besøkes i løpet av livet. Et herlig og informativt blogginnlegg Josefsson!