Jag röstar inte på Sverigedemokraterna – läs mer på www.sverigedemokraterna.de">”sverigedemokraterna"

Sunday, September 7, 2008

Lars Winnerbäck- en svensk ganska okänd pärla i Norges land

Lars WinnerbäckSentrum Scene 05.09.2008.

Efter lång väntan (vi var där tidigt), och diverse oro för att konserten skulle avlysas när brandkåren traskade in och inspekterade den kraftiga bensinlukten fick vi sent omsider ännu en Winnerbäcksk upplevelse av första klass.

Lasse med manstarkt band trummade på i flera timmar. Vi fick glädjen att se både avskalade arrangement och dundrande rock med hela bandet i ryggen. Tänkte låta bilder och ljudklippen tala för sej (beklagar kvaliteten), men först tänkte jag ge Sentrum scene en känga. Att Oslos bästa konsertlokal kan tillåta sej ölpriser för 61 kr/0,4 är hårresande! Blir kanske världens dyraste öl det?

Njut klippen, så kommer nog Lasse till Oslo snart igen. Önskar jag kunde avsluta detta inlägg med några egna vackra ord, men lånar dom av Winnerbäck (Elegi):

Du ser andra halvan av solen när den sjunker i väst
Jag sitter ensam här och undrar var vi hamnar härnäst
Med dej på andra sidan av jorden får jag tid till ingenting
Medan natten fäller blåkalla skuggor häromkring
Skulle klara vad som helst, skulle aldrig säga nej
Vad du anförtror åt mej, skal jag anförtro åt dej,

Marcus

No comments: