Jag röstar inte på Sverigedemokraterna – läs mer på www.sverigedemokraterna.de">”sverigedemokraterna"

Monday, October 19, 2009

Låt mig komma med ett klargörande...

Sista dagarna har jag grubblat på existensen. Inte min egen, utan denna bloggs vidare liv (my baby). Hur långt kan jag ta detta kåseri utan hjälp eller en större resekassa? Behöver jag en sponsor? Nå ja, får grubbla vidare. Här kommer en klargörande lista över några tillfälligt utvalda platser som INTE kommer nämnas på denna blogg.

1. Ullevålseter (5 km upp från Sognsvann och alltför välbesökt av både snoriga vandrare såsom undertecknade, men också frekventerat av folk som normalt tar SUV:en ned från åsen i sina märkeskläder). Nyckelord: Gå-i-kö.

2. Karl Johans gata. Undviks gärna alla dygnets tider, och framför allt nattetid, då ''härliga'' vattenhål med namn såsom Fridays, Tre brödre, Scotsman, lockar till sig många ur fårskocken. Rozenkrants gate räknas också in i denna kategorin. Nyckelord: Opersonlighet och ytligt.

3. Aker Brygge. Det var väl bättre när det var ett skeppsvarv? Det bästa idag, måste väl vara....nej jag kommer inte på något. Nyckelord: Låt oss ta en öl, till 70 kr på ''Lektern''.

4. Tusenfryd. ''Oslos'' nöjespark. Varför utsätter sig människor för sådant här lidande? Och då menar jag inte bara alla ''med-hjärtat-i-halsgropen-dödsångest-attraktionerna'', utan också pizzorna och korven man nästan måste äta där. Nyckelord: sockervadd

5. Oslo city. Fick ett lyft när Clas Ohlsson öppnade här för få år sedan (det tyckte min pappa också). Men kort uppsummerat är det en opersonlig tummelplats för diverse tonåringsgäng som letar efter någon att byta ringsignal eller Jamba-någonting med på sin mobiltelefon från Sony Ericsson. Nyckelord: 90-talet.

6. Egon, McDonalds, Narvesen, 7-11, Peppes pizza, H&M, Carlings eller någon annan butiks- eller restaurantkedja. Vad hände med det unika? Nyckelord: Marknanden styr.

5 comments:

Siquidem said...

Som stolt medlem i European Coaster Club, Parcs Passion samt i egenskap av föredetta medarbetare på Space Mountain på Disneyland i Paris, så kan jag ju inte låta dissen i punkt fyra passera mig obemärkt!

Pizza och korv må vara ett mörker, men åkattraktionerna skänker mången människa ljus i livets bergochdalbanetunnel! Merde, quoi!

Unknown said...

Ok, men nu är detta MIN blogg. Och JAG har dödsångest varenda gång jag åker berg-och-dalbana. Inte för att jag fruktar döden, men kanske inte litar på metallbultar och de anställda i maskinparkerna...

Siquidem said...

Förvisso :)

Unknown said...

Du kan vel ikke gi deg med blogginga? Som en Mr Rusten sa det: Blogging er en fantastisk måte å uttrykke seg på (noe ca slik i hvert fall)

Unknown said...

Tror inte jag ska sluta blogga, nej...Men ibland är bara kreativiteten frånvarande. Idag bloggar jag dubbelt här där jag sitter sjuk!