Jag röstar inte på Sverigedemokraterna – läs mer på www.sverigedemokraterna.de">”sverigedemokraterna"

Monday, June 15, 2009

Ännu ett mysigt Oslocafe J'adore med bilder.

Hej.

Uppdaterad med bilder(2)!!

Trots mitt ivriga cafebloggande, så kan jag precis skilja mellan en latte och Macchiato. Där jag kommer från dricker man kaffe på bit, från fatet. Och där finns det ej heller några cafebarer. Mysiga cafeen med bulla och dopp däremot. Nästa gång beställer jag en kaffe på bit- to go!

Men runtomkring i Tigerstadens skitiga gator, gömmer sig trots denna kaffesortssaknad, många mysiga krypinn. Denna gången är vi i korsningen Åkerbergveien- Eiriks gate, bakom Oslos polishus. Barnvänligt är det visst också, där det ligger bakom fängelsemurarna i närheten av en omskriven moskee. Någon fransos kan väl upplysa om vad namnet J'adore betyder, då jag inte orkar googla. Men det eleganta franska språket bör här också få sin hyllning. Passande i dessa tider då Eurosport kablar ut bilder från Roland Garros och tenniscirkusen där.

Åter fokus på cafeet. Heineken i kranarna är ju alltid plus i boken i Ringnestäta Oslo. Trevlig service och lugn miljö (passar ju mammalediga) kan också nämnas. Maten har jag inte smakat på men det får jag göra någon annan gång. Dåligt med bilder, dessvärre, men här kan ni läsa en bedömning av cafeet . Får dom bara upp en nätsida också, så är det ju hallelujah.

I morgon kollar jag in ett nytt cafe på Torshov/Sagene eller Bjölsen.

3 comments:

Siquidem said...

J'adore betyder "jag beundrar" eller "jag avgudar".

PLING!

Dagens ord! :)

Unknown said...

Jo, jag vet faktiskt det. Skulle bare e dig chansen att briljera. Spel mot öppet mål ju!

Siquidem said...

Con de la merde! :)