Jag röstar inte på Sverigedemokraterna – läs mer på www.sverigedemokraterna.de">”sverigedemokraterna"

Sunday, June 7, 2009

Gästblogging

Hejsan.

Som tidigare nämnt, det är faktisk fortfarande möjligheter för gästbloggande. Framför allt riktar jag det till er som kommenterar min blogg muntligt men inte i skriftliga kommentarer. Har du något som bör belysas (en okänd pärla ska det vara), så varsågod. Har en kompis på resa i Tysklands huvudstad som här sätts under press. Vi förväntar ett skarpt, intellektuellt, och humoristiskt inlägg snarast möjligt efter hemkomst till den fjällhöga Norden.

Dessutom är det ju också så att min förmåga till sightseeing och möjlighet till att upptäcka och berätta om pärlor, ibland sinar. Bara tillfälligt dock, men ni kära läsare ska lov att bidra till denna nätpärla för speciellt intresserade. Nu sticker jag till parken , eller är det för kallt idag, mån tro?

Kort ja eller nej guide till Oslos parkområden:

JA:

Frognerparken- alla parkers mor, och gott om plats till alla. Olika typer av människor, lugn städad, både feststämd och lugn samtidigt. Toaletter (++)
Minus för överentusiastiska Nikonfotografer med härkomst från Japan, och ''showoffs'' på rollerblades.

Töyenparken- stor, långsträckt, solrik. Med ''terrasser'' eller hyllor, som skärmar dig lite och skänker utsikt. Inga toaletter, men Munchmuseeum att söka tillflykt till när solsteken gör dig yr eller röd. Grillvänlig på kvällstid (denna smarta kan rekommenderas).

Myrerlökka och Torshovparken- Dessa två är ju nästan grannar, så tar dom i samma slängen. Lugnt, mysigt, totalt befriat för snobbiga, störiga människor. Inga toaletter, men kort väg till sköna Sagene och Torshov. Omedelbar tillgång till Akerselva, om man behöver svalka sig, eller diska grillbesticken..... (hur tänkte jag här?)
vildvuxet längs med Akerselva, precis norr om Myrerlökka.

NEJ!!

Sofienbergparken- Smaken är som baken, delad i två, det är ju vida spriden kunskap. Men Sofienbergparken, trång, skuggig, gräslös, överbefolkad, nerpissad, med haschröken tungt hängade som ett flummigt stinkande moln över wannabe-bohemer och partysvenskar. Varför är denna parken ett så yndat utflyktsmål? Förstår det inte. Grünerlökkas befolkning borde i mitt tycke hellre söka sig till Akerselvas sluttande kanter för att njuta strålning från den stjärna som fyller på vårt D-vitaminlager, och går under namnet solen.

Andra nej har jag inte, och du sätter ju dig där du vill och trivs. Dock har jag ett boktips.

No comments: