Jag röstar inte på Sverigedemokraterna – läs mer på www.sverigedemokraterna.de">”sverigedemokraterna"

Monday, July 20, 2009

På vandring längs Oslofjorden.


Hej.

Innan jag delar med mig av Norrbottens alla pärlor och min semester, så tar vi nåt mer aktuellt som jag upplevde idag. Tog nämligen en liten, liten avstickare på väg hem från jobbet idag. På Lysaker avvek jag från den hårt trafikerade cykelvägen och stack jag ner till Sollerudstranda för att njuta solens strålar och ett medhavt äpple.
Blickade ut mot havet bakom mina solglasögon, och följde Bamse Brakar på sin färd ut mot Nesodden. La jobbet till sida, njöt det otroligt goda äpplet och kikade upp mot den gångstig jag hört så mycket om. Vilken gångstig frågar du?
Jo, mellan Sollerudstranda och Maritim på Oslos bästa västkant sträcker sig en kort vandringsled som slingrar sig längs med stranden i den vackra parken som Hydro och Oslo kommun har öppnat för allmänheten på Vækerø. Med direkt utsikt mot fjorden, och sköna rastplatser, vågor som slår mot stranden framstod den idag i solens sken som en härlig oas, för lugna promenader, läsning, picknick, eller kanske till och med sol och bad. Så jag vandrade längs med den från Sollerudstranda helt till baksidan av ett byggvaruhus, och här har du resultatet.

5 comments:

Frankie said...

Jag skulle vilja komma i kontakt med dig. Mejla gärna mig på markus.hankins@gt.se tack!

Siquidem said...

Byggvaruhus, huh? :)

Unknown said...

Ja, ett byggvaruhus. Allt för många av dom frågar du mig;) Men är väl ''Äntligen hemma'' trenden som slagit till....

Pytti said...

ser spännande ut! jobbar själv i lysaker och måste kolla in detta :)

Unknown said...

Gör så. Skulle vilja kalla stigen avstressande, vacker och meditativ jag, på en finvädersdag i alla fall:)