Jag röstar inte på Sverigedemokraterna – läs mer på www.sverigedemokraterna.de">”sverigedemokraterna"

Tuesday, July 7, 2009

Quizen är inställd- ny dato bestämmer ni!

SISTA UPPDATERING! Kalla det breaking news om du vill. Quizen i morgon är INSTÄLLD på grund av regn och vått gräs. Väderflickorna på TV2 (åh åh åh- som Per Gessle skulle sjungit) spår ingen bättring i morgon heller (nu känns det här som ett regnavbrott i Wimbledon- på med presenningen bara).

Rösta fram dato för ny quiz där--------------------->

På plats i Oslo efter en strapatsfylld söndag med förseningar på Gardermoen (som vanligt), ögoninflammation, med svidande röda albinogluggar. Semestern har annars varit bra, berättar mer senare om svettiga nattåg (gör inte det i sommarhettan!), väntetid en tidig morgon i Ånge, badande i Bottenviken, (musik?)festival i Sundsvall, kritik och ros av min hemkommun, myggbett! Roger Federer, fiske, och priserna på Systembolaget. Ja ni hör själva, en god sommarmix.

Då jag räknar med att ''alla min vänner'' läser bloggen gör vi det så här:

Fredag bjuder jag på parkquiz i Tøyenparken (om vädrets makter är med oss). Segerpremien ligger och väntar. Andrapremien blir strax fixad, och frågorna jag skrivit under min semester är nästan färdiga. Tydlig blågul prägel av quizen kan förväntas (man påverkas ju i hemlandet). Nu undrar jag vem som tar med sig filt, evt. grillmat, dryck och kommer? Sign up below för att snacka engelska, meld dere på på norsk, och anmäl er på svenska. Kanske ditt lag vinner (och har du inget eget lag så förstärker du bara ett annat lag).

Så ses vi på fredag om inte det pissar ner, då hittar vi en reservdag. Terassen i Tøyenparken är platsen, och quizen startar 19.00 SHARP!

Förresten söker jag ett deltidsjobb (från sep.), då varken friskvård eller bloggskrivande täcker det behovet min extravaganta livsstil medförer. Så erbjudanden mottas med tack, inte alla på en gång bara.....

8 comments:

Siquidem said...

Skoj! Är dock upptagen i helgen, men kanske kan närvara via sån där konferens-tv, eller vafasen det nu heter. Argh.

Väntetid i Ånge, ja herregud. I klass med misären på perrongen i Långsele.

Välkommen "hem"! :)

Unknown said...

Kan medverka via Skype ja, så länge du fixar uppkoppling i parken och lovar att inte använda google på quizen:)

Tack, skönt att vara hemma:)

Siquidem said...

Men Google är min vän!

Unknown said...

Då är du diskad från quizen! Men du kan få bidra med en fråga om du vill. Sänd den på mail i så fall!

quizmaster M said...

Ellingsruds store sønn er med, han vet ikke hvordan man kommenterer, så jeg gjør det for han:) Opplands store sønn drar til skogs i helgen, og tar med seg sin budeie, så de frafaller.

Unknown said...

Kongsvingers store sønn kommer. Han vet hvordan han kommenterer. Tar med seg madammen. Både hun og jeg har invitert flere personer, og jeg tror at i hvert fall 3 av de kommer. Ståle, Susanne og Chris.

quizmaster M said...

Og premien i år er bra.. Meget bra spør du meg!

Unknown said...

En utrolig spennende avstemning dette