Jag röstar inte på Sverigedemokraterna – läs mer på www.sverigedemokraterna.de">”sverigedemokraterna"

Friday, August 7, 2009

Sommar på byen i Oslo...

Hej.

I Oslo skiner solen igen, efter 7 vintrar och lika många svåra år, denna sommaren när det regnat mer än både katter och hundar. Böndernas skörd har förstörts, paddor har invaderat gatorna i mitt bostadsområde, invandrare från sydliga breddgrader har fått utbrott på grund av vädersjuka, och alla som låter sig styras av vädrets makter har fått tuppjuck! Varför? Vädret kan vi ju inte påverka kortsiktigt? Ingen ide att lägga energi där...långsiktigt däremot, gör vi ju allt för att få den sommaren vi upplever i år. Högre medeltemperatur och mera regn. Bara en tanke...

Nu var det Oslos uteliv som gällde. Hade nog tagit en espresso (utan Grappa till) på ett skönt ställe i kväll om det inte varit för att jag spenderade halva sista dygnet åt att krama Gustavberg. Nej! Inte Gustav Berg!
Dålig mat i sommarvärmen, inte bra för magen...

Men i morgon, hoppas jag sitta på Politiker'n i solen, vidare uppleva takterassen på Stratos, eller bakgården på Justisten för att kanske avsluta aftonen med svettigt häng i baren på Internationalen. Är du mer dansant lagd, så kanske du går upp mot The Villa som en stigande Graaf och svänger dina lurviga. Inse fakta. Varma, svettiga sommarkvällar, när solen blir som en drog för några av oss bleka nordbor då är området runt Youngstorget ''the place to be''.

Nu kunde jag bloggat om vad du bör ha på dig i sommaren, men detta är ju inte en modeblogg. Det får Blondinbella och andra Barbie-tjejer ta hand om. Apropå Barbie....lågt av mig att länka till denna stackars tjejen. Men ett gott skratt förlänger livet, och lager på lager med brunkräm...rinner säkert när man svettar i sommarvärmen (eeh?)

Ses till en kall mörk Leffes i morgon då:)

6 comments:

Siquidem said...

Wtf var det för slags teori? Den där blonda teorin? Man blir ju mörkrädd! När JAG var ung etc... :)

Unknown said...

Jag borde inte skratta åt detta...men...stackars tjej. Och hur är föräldrarna hennes?!?!?!

Siquidem said...

Lobotomerade? Azzå! :)

Unknown said...

Når kommer referatet fra lørdagens festligeheter?

MarcusEllos said...

Jo, nu ska du få höra.... Efter att på dagen njutit både kaffe och en öl på diverse uteserveringar, saknade jag Gustavberg (fortfarande inte Gustav Berg!), så mycket att jag i all hast måtte ta en taxi hem till min bostad för mer kramande av min toalettstol! Bästa bantning som finns (om man nu håller på med sånt). Annars berättar ryktet att en av mina festkamrater blev väldigt överförfriskad, och de två andra stilla vandrade hemåt...

Siquidem said...

Låter som en helkväll! :)