Jag röstar inte på Sverigedemokraterna – läs mer på www.sverigedemokraterna.de">”sverigedemokraterna"

Sunday, August 2, 2009

Sommarblandning

Hej.

Så här i semestertider, när TV-kanalerna kör trötta repriser och folk går på jobbet med en känsla av att inte behövas, så ska bloggen inte vara sämre. Lite lagrat material ska publiceras, varav något säkert är gammal skåpmat. Varsågod.

Musikens dag, (heter visst Musikfest Oslo nu) gick av stapeln tidigare i juni. Jag var där och njöt musik och en av sommarens få regnfria dagar. Vem är denna dansande ''fool'', som prövar sig på att dansa, ja....är det hambo? Jenka? Klicka på bilden för en större version.....

På videoklippet (längst ner) figurerar förresten en snubbe, som är rutinerad festivalräv, och som har bett att få en plats på min blogg.


Utsikt från Grefsenkollen

Här, mellan Gävle och Söderhamn, måste man stanna och rasta på biltur längs med Europaväg 4 i Sverige. Här stannar nämligen alla, inte bara långtradarchaffisar. Europavägen sträcker sig faktisk från Helsingfors till Lissabon, och som dessutom passerar Tönnebro. Inte illa....
Lena och Orup, årets stora festivalöverraskning i Sverige? Jag blev i alla fall positivt överraskad på Sundsvalls stora torg under Gatufesten. Proffsigt och snyggt inpackat!



På fisketur i den vackra Oslomarka. Synd att det nappar så dåligt, men vackert är det.


Dessutom har det varit lite fest och klackarna i taket i sommar också. Bloggen stod en stund i fara för att bli en pensionärsblogg, men se här- vi kan rocka! Återvände i sommar till gamla jaktmarker...(hmmm). Har dokumentation på hur toalettdörrarna fungerar på utestället (man behöver inte kniv!). Charmigt med papperstussarna i kikhålet, och det estetiska klottret. Härlig pianobar, med en engelsk sångare som sjunger norska, där jag undrar om inte folk med lusekofta på dansgolvet blev observerade. Kan det bli mera komiskt och festligt?

2 comments:

Siquidem said...

På damtoaletten behöver man kniv! Trauma, hej och hå.

Kom nyss på att jag glömde min fina rosa kamera i Oslo. Fan och pärsk.

Nappar dåligt i Oslofjorden, säger du?

Unknown said...

Osloskogen..bara amtörer fiskar i fjorden! Oljeindränkt torsk och makrill. Och alla har väl kniv på krogen för att känna sig trygg? ;)