Jag röstar inte på Sverigedemokraterna – läs mer på www.sverigedemokraterna.de">”sverigedemokraterna"

Sunday, August 30, 2009

Dags att blogga igen....


Hejsan.
Idag har jag en verklig Oslo-pärla att berätta om. En pärla som det redan är för sent att uppleva till fots faktiskt. 2010 kan du dock ta bilen under Oslofjordens inre del. Jag gick här idag, tillsammans med många andra när det föregick en storstilad presentation av det spännande projektet i Björvika runt den vackra men onödvändiga operan. 1100 meter stod det på skyltarna att den kalla tunneln under vattnet mätte. Jag startade vid Sørenga och det var väl först när man kom upp vid Havnelageret när man såg hur långt sträcka man tillbakalagt att man insåg att byggnadskonsten faktisk är ganska imponerande.

Låter helt enkelt bilder och video tala sitt eget språk. Jag motstod förresten frestelsen att ropa högljutt i tunneln och kolla hur det ekade mellan väggarna....




1 comment:

Siquidem said...

Väldigt imponerande faktiskt. Det lär för övrigt eka rätt bra där :)