Jag röstar inte på Sverigedemokraterna – läs mer på www.sverigedemokraterna.de">”sverigedemokraterna"

Thursday, September 3, 2009

Parkteatret-Oslos mysigaste konsertlokal

Hej.

Konserthösten är äntligen här. Och trots att Parkteatret scene på Grünerlökka i Oslo inte lockar med det mest spännande programmet i höst så är lokalerna för konsert både personliga och trevliga. Där Spektrum, Sentrum scene och ibland Rockefeller felar och känns kalla, så fyller hellre John Dee, Parkteatret och Fabrikken (är den aktiv idag?!) behovet av intimitet, trivsel och alkohol till rimliga priser.
Så nu när doften av våta löv blandas med en känsla av höstmelankoli och högre luft, då du obesvärat ikläda dig den där stickade ulltröjan du längtat till, så rekommenderar jag konsertupplevelser på små intima lokaler, såsom Parkteatret. Bara en sak om om platsen i hjärtat av Lökka....... Håll er undan puben/utestället vägg-i-vägg. Platsen frekventeras mest av ''hungriga'' män i 35-års ålder, som alla läst The Game. Min upplevelse av platsen osar av köttmarknad, där 30-taggarna blandas med kvinnor som välvilligt ikläder sig rollen som byte (djuriskt detta blev då). Alla iförda trendriktiga kläder anpassade till Lökka och med ''bohemvibbar''. Och bohem är inte något man blir för att man bor på Oslos Södermalm och dricker två Chai latte om dagen (serverat av din lokala partysvenske-barista), och köper kläder på Fretex i Markveien, eller röker pipa, eller rullar omkring på en begagnad barnvagn anno 1982, eller jobbar med något konstnärligt. Ni prövar för hårt-bohem är nåt man föds till, samma med vestkantsnobb.

Min konserthöst har som valigt tonvikt åt det svenska hållet (Linköpings stolthet i Spektrum)och så juvelen på Victoria scene på Karl Johan i slutet på november. La la la la la- Laleh!

7 comments:

Siquidem said...

Haha, "intimitet, trivsel och alkohol" :)

Unknown said...

Och musik! Ska erkänna att jag faktiskt läst den boken som nämns..men praktiserar den inte...

Siquidem said...

Jaså? Jag har inte läst den, men det funkar säkert. I alla fall på kvinnorna i leopardtights! Nej, nu har jag fördomar igen... Skärpning! :)

Unknown said...

hmm....spydig eller? Kolla mailen du och tig stilla:)

Siquidem said...

Haha, tror aldrig någon bett mig tiga still någon gång! Eller jo, men inte med just det uttrycket :)

Siquidem said...

Mailen ja, den glömmer jag alltid bort, håhå jaja; seniliteten...

Scott said...

Jeg mener nå at Parkteatret i likhet med resten av løkka er veldig pretensiøst. Lyden er heller ikke bra der. Det er enda godt vår kjære Laleh beveger seg bort fra denne ekle delen av byen når hun besøker oss senere i høst. Sentrum Scene må da være Oslos absolutt beste konsertlokale.