Jag röstar inte på Sverigedemokraterna – läs mer på www.sverigedemokraterna.de">”sverigedemokraterna"

Thursday, May 14, 2009

Bloggen är sentimental...(en link att beskåda)

Så här en torsdag kväll när våren knackar på, när jag precis tillfrisknat och man borde dansa till Melodifestivalmusik (NOT!), så blev jag lite melankolisk när jag nåddes av beskedet om att en av min barndoms stora fotbollshjältar insjuknat i cancer. Eftertänksam blev jag (det kändes så nära?!), speciellt när jag av ett sammanträffande ramlade över denna underbart vackra, sköra sången, av Sveriges kanske för ögonblicket kreddigaste, hippaste,trendigaste och mest populära musikexport. Från 2005, framförd under en minnescermoni för tsunamins offer, njut sången och kontemplera gärna som jag gör i kväll.

2 comments:

Siquidem said...

Den där hade jag missat. Och fotbollscancern med, om du inte menar karln med leukemi? Min bror var synnerligen upprörd över det igår.

Marcus(on-duty)ellos said...

Klas Ingesson var namnet, ja.