Jag röstar inte på Sverigedemokraterna – läs mer på www.sverigedemokraterna.de">”sverigedemokraterna"

Thursday, May 28, 2009

Okända platser att besöka för ökända Oslosvenskar

Det är dags att säga ifrån!
Jag besväras av alla partysvenskar i Oslo. Så jag önskar nu att svenska staten inte sänder
de mest hjärndöda festglada människorna i tidiga 20-åren över gränsen till Oslo. Sänd dom till Karesuando, Bromölla eller Säter. Eller bara till skolbänken. Inte till ''Grünerlökken'' i Oslo i alla fall.

Jonte, Alex, Mia och Jeppe, med moderiktiga kläder, pannband och klippkort på stadens krogar, vandrar mellan sin 2-rums lägenhet som de delar med 7 andra partysvenskar- jobbet i baren, cafeet eller lagret och kebabköen, nattid efter att ha svängt sina lurviga på Oslos hippaste uteställen (som jag inte frekventerar, tack och lov). Under sina 6 månader i Oslo, jobbas det dock, medan resan till Thailand hägrar. Lönen är bra, och man kan lägga undan en del, trots att pengar spenderas för att ge levern en tryck några gånger i veckan. Alla ska ju till Thailand!! Fy fan vad kul det ska bli......

Dock vet dom inte skillnaden på Lisbet Salander och Mona Sahlin, Manchester City och Manchester United, pest eller kolera, Trondheim och Bergen, röd vin och rosevin, tror att isbjörnar frekventerar gatorna i Norrland och att EU är en förkortning för någon partydrog...

Luktar det bitterhet av detta? Det är inte min intention. Kom ihåg att jag riktar meg till partysvenskarna, som knappast läser min blogg (bara Blondinbellas). Läs på det som är klottrat på en vägg i Oslo, och ty till självrannsakan, landsbröder- och systrar!

4 comments:

Magnus said...

Litt bitterhet er det vel?
Det er jo litt gøy at partysvenskene er her, fordi jeg da får noen å rakke ned på.
Skjønt dersom de forviller seg inn på mitt territorium, er det ikke like moro.

Jeg støtte på Jonte, Tobbe, Bengan og Jocke her om dagen. De hadde forvillet seg inn på en fotballpub. Hva de skulle der, vet jeg enda ikke.

Ikke er en fotballpub et spesielt bra sted å sjekke damer, og ikke virket det som om denne gjengen brydde seg om fotball i det hele tatt.

Det var vel muligens fordi de hadde lest i Nöjesguiden, at finalen i Champinons Leauge var et must å få med seg.

Håper også partysvenskene holder seg unna øyene i Oslofjorden i sommer. Det beste for alle var om vi kunne gi dem en egen øy.

Marcus el los said...

Bengan också? Jäävligt sköön snubbe det! Ge dom en egen ö är en ide jag gillar. Håöya i Oslofjorden är ju perfekt, så har ju havsörnen något att äta också. Dessutom blir det ju som en slags Expedition Robinson, dock inte i Thailand:(

Tror inte partysvenskar kan veta hur man skaffar föda, lagar bål eller fångar en fisk!

-Hjälp, finns inte Donken här!
Jag citerar Robert Gustavsson (som Tony Rickardsson): Jag är inte bitter!

Unknown said...

Tihi:

http://oslopuls.aftenposten.no/restaurant_uteliv/article207524.ece

Marcus el los said...

He he. Läste den också. Prövad faktiskt linka till min blogg i kommentarfältet, men jag hade visst ingen bruker på Aftenpostens sider:)