Jag röstar inte på Sverigedemokraterna – läs mer på www.sverigedemokraterna.de">”sverigedemokraterna"

Tuesday, May 5, 2009

Bloggen besöker den kungliga huvudstaden i Svea rike

5 dagar i hemlandet med start i morgon är inte att förakta, så här i maj när dagarna blir varmare och längre. Dessutom har släkten fått en fantastisk mänsklig pärla som jag måste se, och kanske (?!?!) provhålla?

Men hon ska besparas för bloggande. Däremot hoppas jag få belysa några okända platser i Stockholm, så att ni likt Buddha kan bli upplysta om detta Nordens Venedig. Jag kan på rakt arm utlova ett inlägg om den kungliga residensen, då Madde låter mig bo där......

Annars så här det en dryg vecka innan Norges nationaldag, borde jag kanske belysa hur man som Oslo-novis och turist i stan lindrigast kommer helskinnad hem. Men pölser, brus, is, bunad og gratulerer med dagen tar när vi är färdig med vistelsen i lagom-landet, bland falukorv, tunnbröd, ABF, Trocadero där alla pratar svenska. För nu sticker jag hit.

2 comments:

Siquidem said...

Stockholm i mitt hjäääärtaaaa, låt mig besjunga dig nu!

Ser fram emot den där Osloguiden!

Marcus ellos said...

Oj oj...kanske man skulle kika upp till Skansen ikväll, ska nästan dit i afton!?

Min favorit är dock: Han tog av sig sin kavaj´, sparka av sig båda skorna.....