Jag röstar inte på Sverigedemokraterna – läs mer på www.sverigedemokraterna.de">”sverigedemokraterna"

Monday, April 27, 2009

Favorit-nätsidan till Captain Jack Sparrow?

Jag gick med i ett politiskt parti häromdagen. Utan att jag fördjupar mig så fruktansvärt mycket i själva domen så var jag en av de cirka 15 000 som omedelbart efter rättegången mot Pirate Bay beslutade mig för att stötta Piratpartiet. Det kanske du också bör göra? Är du norsk så har de en falang på denna sidan av gränsen också.

Jag har aldrig förstått vad som är fel med fildelning?

11 comments:

Siquidem said...

Min liberala själ stöttar Piraterna till själ och hjärta!

Tänkte göra dig uppmärksam på att dagens ordverifieringsord(?) på din eminenta blogg är "pirahtehz". Har har.

Anonymous said...

Eminenta blogg? Hade jag inte helt saknat självinsikt och ödmjukhet hade jag sagt:
-You're damn right too!

Men då jag själv betraktar det jag gör med en kritisk blick så ser jag ju att mitt snörvlande videobloggande sista tiden skrämmer bort de trofasta läsare jag trots allt har (hade?)

MaRcUsElLoS said...

Den skulle inte bli anonym...:( det är jag, inte vem som helst!:)

Siquidem said...

Skriv mer om müsli eller spannmålsunderskottet i Finland och lägg ut en nakenbild så hamnar du nog i Aftenposten! :)

MaRcUSellos said...

Nakenbild?! Tagit med dig lim från butiken som du sniffar på? ;) Då får jag ju de hemska kvinnorna iförda leopardmönstrade kläder från karaokebaren efter mig igen.

Finland, ja? Detta land där 7 människor dör varje midsommarafton...kombinationen kniv+bastu+vodka+(finsk)ångest är inte bra....

Siquidem said...

Haha, visst ja! Bäst att inte utmana ödet! :)

Nej, det har du helt rätt i. Opålitlig blandning det där.

Unknown said...

Finner som tar selvmord kan være meget underholdende. Du bør sjekke ut "Kollektivt Selvmord" av Arto Paasilinna. Innledningen handler om -nettopp- finner som tar selvmord på St. Hansaften (men da ikke med kniver i badstu). Meget lesverdig bok.

http://www.dagbladet.no/kultur/2008/08/04/542558.html

Andre said...

Pirater, Müsli, nakenbilder, finske selvmord med påfølgende bok-anbefaling. Min ateistiske sjel vil nå gjerne bli troende, slik at jeg kan be til det flyvende spaghettimonsteret om at denne kommentar-tråden aldri, aldri, må dø... hihi ;D

Siquidem said...

Tror man på det flygande spaghettimonstret kan man borde överväga tvångströja. Hoppa över crap:et i början så kan du snart sy en själv: http://www.threadbanger.com/episode/THR_20081017 :)

MarcusEll OS said...

In your face Andre!:) Tvångströja...ha ha ha. Undrar om Siquidem observerat dig på en av Oslos gator?!?!?! Kommentatortråden får inte dö nej, märker den lever sitt eget kreativa liv, med massa fantastiska inspel. Tips om finska författare är ovanliga, men tas emot med glädje. Enda boken av en Suomilainen som jag läst är nog Okänd soldat. Men boken Fakta om Finland är dock min favorit. Jobbet kallar! Damn!

Andre said...

Hahahaha, dere er så søte ;)
Hello Houston; we have some irregularities here, and need some bigtime clearup! Ok, hvis jeg virkelig hadde trodd på Det Flygende Spaghettimonsteret, så vennligst drit i tvangstrøya - bare ta meg med på baksiden og OD me! Jeg går utifra at iallefall noen av dere vet hva D.F.S. er :D Men takk for linken, jeg liker sånne DIY-tips!
My man Marcus - Erlend Loe er vel ikke en finsk forfatter? Litt tidlig på'n i dag for blogging kanskje? Hehehe. Men du har har helt rett vedr. om hvis miss Siquidem har sett meg - de fleste mistolker mohawken min med at jeg er radikal, punker, über-liberal, anarkist & kvasi-tøff. Det er nok ikke så enkelt. Jeg er en kompleks mann - and I work in mysterious ways! Etter at jeg er ferdig med nåværende bokprosjekt, så står Chatarina Gripenberg for tur. Nemlig, hun er finsk dikter. HA! Ringen er sluttet. Sett Mulder & Scully på saken. This is major André to ground control...