Jag röstar inte på Sverigedemokraterna – läs mer på www.sverigedemokraterna.de">”sverigedemokraterna"

Wednesday, April 8, 2009

Ett tillägg.

Jag skrev ju tidigare ett engagerat inlägg om okända platser som någon kanske bör besöka och veta om. Dessutom skadar det ju inte att ta knäcken på några tabun vi har i samhället. Nu som jag suttit hemma två dagar från arbete, snuvig, snorig, hostandes och febrig så har fått tid att forska och läsa runt människans mekanismer och psyke.

Då fann jag denna fina länken som förklarar mitt gamla inlägg ännu bättre, och förhoppningsvis skapar mer insikt om vad ett beroende är hos de som väljer att läsa det. För faktum är, att de flesta talen om beroendesjukdomar som blir framlagda är som regel inte representativa, utan i stället helt felaktiga. Detta fångas inte upp i en enkät, då erkännandet att man är beroende av negativ stimuli är ett rejält sjumilakliv att ta.

4 comments:

Siquidem said...

Alla jobbiga självinsikter är ju ett sjumilakliv att ta. Heja knäckta tabun! Och hoppas du slutar snora snart! :)

Unknown said...

Allt för interaktiv om dagen, men är färdigsnorad för denna gången. Dras dock med en hosta som kunde fått mig inlagd med misstänkt Kol!

Siquidem said...

Förkylt läge. Själv knarkar jag C-vitamin som bara är nys. Host.

Unknown said...

Aha, prosit! Du får krya på dig, är ju ny arbetsvecka på tisdag;)