Jag röstar inte på Sverigedemokraterna – läs mer på www.sverigedemokraterna.de">”sverigedemokraterna"

Wednesday, April 22, 2009

Markedsdag lördag


Hej.

Nu på lördag stänger Bogstadveien ute alla bilister och butikerna flyttar ut i gatan. Norges svar på Oxford street (ha ha!) borde ju egentligen alltid varit bilfri, något som gett en fin vandringsled från Jernbanetorget till Frognerparken. Men nu har det sig så att butikerna där inte vill ha en bilfri gågata, så därför ligger den saken död.

Lördag kan du i alla fall fynda både kläder, varm korv och diverse småting. Är du dessutom inte så fin på det, och tycker fjolårets mode kan funka så gör du garanterat fynd, så länge du inte är snål. De fina som normalt tar turen ned i Bogstadveien från Holmenkollen i sin stadsjeep, med moderiktiga märkeskläder håller sig ofta också undan denna dagen, då det ju bara är en marknadsdag för det vanliga folket.

Jag rekommenderar att du köper en våffla i Frigg fotbollsklubba stand och kikar förbi Bondens marknad. Annars blir det troligen en fin dag att mingla på, då olika väderrapporter berättar att solens strålar oss ska värma. Ingen okänd plats detta (egentligen en Fy-plats hos många), men markedsdagen kanske få känner till?

Shop til u drop!

3 comments:

Siquidem said...

Det hade jag ingen aning om. Bra tips!

Magnus said...

HA!
Beveger meg ikke i Bogstadveien, selv om det skulle være markedsdag.
Eastside to da bone!

Unknown said...

To da bone? Jobbar på tjockaste västkant du ju! Mittimellan jag, identifierar mig inte med Holmenkollfiffen, ej heller med de som hänger på köpcentrum i Groruddalen eller har Vålerenga som sin största passion i livet.. Anar inte vem jag identifierar mig med? Kanske invandrarna som är en väldigt trakasserad grupp, känner igen mig i debatten angående snik-islamisering (har i alla år prövat snik-sveafiera Norge) och ja, jag är en fantastisk god tipsare ja!